BAKAN KARAİSMAİLOĞLU: 2053’E KADAR 198 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM PLANLANDIK
Türkiye 2023 Zirve & Para Sohbetleri Programı’nda konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “2053 yılına kadar 198 milyar dolarlık yatırım planladık. Yapacağımız yatırımlar sonucunda Türkiye’ye 1 trilyon dolar katkı sağlayacağız. Üretime de 2 milyar dolar katkı sağlayacağız. Aynı şekilde istihdama da tam katkı sağlayacağız. 28 milyon kişiye katkı sağlayacağız” dedi. Karaismailoğlu, İBB’nin yarım kalan metro hatlarına dikkat çekerek kendisini İstanbul’a hizmet etmeye davet etti.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Eyüpsultan’da düzenlenen Türkiye 2023 Zirvesi & Para Sohbetleri programına katıldı. Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’nin vizyon projeleri paneli öncesi yapılan çalışmalara ilişkin sunum yaptı. 2003-2022 ortasında ulaşım ve haberleşme altyapısına 183.7 milyar dolar yatırım yapıldığını, TÜRKSAT 6A’nın önümüzdeki yıl uzaya fırlatılacağını ve uyduların dünyanın üçte birinden fazlasına hizmet verdiğini belirten Karaismailoğlu, bölgede yapılan çalışmalardan da bahsetti. son 1 yıl
Bakan Karaismailoğlu, “İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin elinde olan ve tamamlanması gereken hatlar var. Bunların uzunluğu 100 kilometre ama biz onları bitirsek de ne yazık ki bitmedi, o yüzden gelmeleri gerekiyor.” bir an önce duyularını duyun ve İstanbul’a hizmet edin.” söz konusu.
“FİZİBİLİTE UYGUN PROJELERDE YAP, İŞLET, DEVİR PROJESİ”
Yap, işlet, devret modeliyle ilgili konuşan Bakan Karaismailoğlu, “Ülkenin hedeflerine ulaşması için bu yatırımları yapmamız gerekiyor. Kuzey Marmara Otoyolu’na ihtiyacımız vardı. Olmasaydı Fatih’i geçer miydiniz?” 5 saatte sultan mehmet köprüsü ilk boğaz köprüsü yapıldığında o zaman da öyleydi bu konular tartışılırdı ne gerek var denilirdi bugün 220 bin araç sadece birinci köprüden geçiyor türkiye Kuzey Marmara Otoyolu ihtiyacı var.Bunun maliyeti yaklaşık 8 milyar dolar.Bu bir mali model çünkü 8 buçuk milyar doları ülkemiz bütçesinden kısa sürede veremem.Bakanlığımızdaki bürokratlar bu maliyeti hazırlıyor. Sözleşmede her yıl yapılacak yatırım belli her yıl ödeyeceğimiz para belli burada işletme maliyeti var o da işletme maliyetini hesaba katıyor buranın işletme maliyeti 250 milyon ion dolar ama devlet buna karışmıyor. İstanbul Havalimanı 10 milyar euroluk yatırım. yatırımcıya tek kuruş para bırakmadan yatırımı yapıyorsunuz. 25 yıllık işletme döneminde 26 milyar euro kira geliri elde edeceksiniz. Avrasya Tüneli 1.250 milyar dolarlık bir yatırım, yıllık işletme maliyeti 40 milyon dolar. Kendimiz yapsaydık cebimizden 1.250 milyar dolar yatırım yapmış olurduk. Yap-işlet-devret projesi fizibilitesi olan projelerde karşımızda. Devam eden projelerimiz, açıklanan projelerimiz var” dedi.
“198 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM PLANLADIK”
Bakan Karaismailoğlu, “Bugün rekor olan ihracat rakamlarımızın daha da rekorlar kırması için 2053 yılına kadar tüm yatırımlarımızı planladık. 2053 yılına kadar da 198 milyar dolarlık bir yatırım planladık. Bunların arasında demiryolumuzu artıracağız. 28 bin kilometreye ağzımızı açacağız.” 1 trilyon dolar katkı sağlayacağız. Üretime 2 trilyon dolar katkı sağlayacağız. Aynı şekilde 28 milyon kişiye de istihdam kazandıracağız” dedi.
“İSTANBUL’A HİZMET VERMELERİ GEREKİYOR”
Bakan Karaismailoğlu, “İstanbul hizmet istiyor” dedi. Bakan Karaismailoğlu, “Kentte kaliteli, güvenilir ve konforlu bir toplu ulaşım hizmeti yerel yönetimlerin birinci görevidir. Bizim de değerli metro yatırımlarımız var. 104 kilometre metro yatırımımız var. Dünyanın ilk, en sorunsuz ve en ağır havalimanı olan İstanbul Havalimanı Metrosu’nu da önümüzdeki günlerde hizmete sunacağız.120 kilometre hızıyla dünyanın, Türkiye’nin ise en hızlı metrolarından biridir. İstanbul’a can vermek ve işleyişini sağlamak gerekiyor.Mavi çizgiler İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin elinde olan ve bitirmesi gereken hatlar.Uzunlukları 100 kilometre ama ne yazık ki bitmediği için biz bitirsek de bitmiyor. , yarım kalıyorlar.Eksik kalıyor bu sınırların hepsi İstanbul ulaşım master planı çerçevesinde planlanıyor ve birbirini tamamlıyor.İşte bu kadar. Bir an önce karar vermeleri ve İstanbul’a hizmet etmeleri gerekiyor. Aynı anda yürütülmesi gerekir. İETT, raylı sistemler, taksiler, minibüsler olsun İstanbul’a nefes aldırmak ve İstanbul’da bu işi sağlıklı bir şekilde sağlamak gerekiyor. Aksi takdirde şehir yaşanmaz hale gelecek” dedi.